Saturday, September 15, 2012

DOA UNTUK PELAJAR

Assalamualaikum w.b.t

Musim peperiksaan dah makin hampir. Selain persediaan dengan mengulangkaji pelajaran, jangan lupa dan jangan putus asa untuk memanjatkan doa kepada pemilik semesta alam. Result bagus tu penting tapi keberkatan Allah yang paling utama!

Allah SWT berfirman dalam surah al-A'raf ayat 96 yang bermaksud:

Dan (Tuhan berfirman lagi): Sekiranya penduduk negeri itu, beriman serta bertakwa, tentulah Kami akan membuka kepada mereka (pintu pengurniaan) yang melimpah-limpah berkatnya, dari langit dan bumi. Tetapi mereka mendustakan (Rasul Kami), lalu Kami timpakan mereka dengan azab seksa sebabkan apa yang mereka telah usahakan.


 
Panjangkan Artikel ini kepada saudara seagama anda..Klik share semoga kita tergolong dalam golongan yang disebutkan Allah dalam surah at-taubah ayat 71 yang bermaksud:

Dan orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan, setengahnya menjadi penolong bagi setengahnya yang lain; mereka menyuruh berbuat kebaikan, dan melarang daripada berbuat kejahatan; dan mereka mendirikan sembahyang dan memberi zakat, serta taat kepada Allah dan RasulNya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.

Amin ya rabbal Alamin
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...